Naaldwijk, 20 juni 2022 – De curator in het faillissement van Bakker International B.V. h.o.d.n. Bakker.com (Bakker.com) heeft met Willemse France SARL (Willemse France) een (activa)overeenkomst gesloten. Willemse France neemt de e-commerce activiteiten van Bakker.com over. De logistieke afwikkeling van deze activiteiten zal met ingang van heden plaatsvinden vanuit de hoofdvestiging van Willemse France in Lille (Frankrijk).

Bakker.com is een online aanbieder van planten en tuinartikelen en levert rechtstreeks aan consumenten in acht Europese landen. Bakker.com ontplooide haar activiteiten aanvankelijk als postorderbedrijf, maar is sinds enkele jaren volledig ingericht op e-commerce via diverse online kanalen.

De rechtbank Amsterdam heeft op 24 mei 2022 Bakker.com in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. E.A.H. ten Berge, verbonden aan Cees Advocaten N.V. als curator.

De curator heeft na het faillissement uitvoerig de mogelijkheden voor een doorstart van de activiteiten van Bakker.com onderzocht. Er is door de curator en zijn team met een groot aantal binnenlandse en buitenlandse partijen overleg gevoerd. Tevens is een biedingsproces doorlopen. Na het doorlopen van het biedingsproces heeft de curator overeenstemming bereikt met Willemse France.

Willemse France is een online aanbieder van planten en tuinartikelen en beschikt over een eigen distributiecentrum in de omgeving van Lille (Frankrijk). Willemse France heeft de afgelopen jaren een succesvolle transformatie doorgevoerd tot het huidige e-commerce bedrijf, de marktleider voor tuinieren in Frankrijk. Tot halverwege jaren 90 bestond (op aandeelhoudersniveau) een intensieve samenwerking tussen (de voorganger van) Bakker.com en Willemse France. Beide merken komen nu weer in dezelfde handen.

Crediteuren van de gefailleerde vennootschap kunnen, voor zover zij dat nog niet hebben gedaan, hun vordering(en) indienen bij de curator. Contactgegevens zijn te vinden op www.cees.nl. Crediteuren die hun vordering al hebben ingediend hoeven dat niet nogmaals te doen. Nadat administratieve verwerking heeft plaatsgevonden ontvangen zij een bevestiging.

Er is een afkoelingsperiode van kracht. Gedurende deze periode kunnen leveranciers eventuele rechten op de boedel van de vennootschap niet uitoefenen. De curator is bezig met de inventarisatie van gemaakte (eigendoms)aanspraken. De afwikkeling zal geruime tijd in beslag nemen.

> French
> English